BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, July 8, 2009

hurmmmm...


mmm. da lama xpost entry.. bz sket(bnyk act..).. bz ngan bnyk benda... exam+hidup.. hidup mane penah xbz.. mesti bz punya lah.. sama ada bz ngan benda berfaedah atau benda yang xberfaedah.. but bz la.... hihihihihihi.. mm lately ni,ak bnyk pk tentang hidup.. serius.. hdp yg semakin meningkat dewasa.. dewasa dengan pengalaman dan dewasa dengan hidup.. ak xtaw la org laen pk ap tp bg ak setiap ap yg berlaku kat kita sebenarnya ad mesej yg tersembunyi.. kadang2 kita nampak benda yg xbaik bg pandangan kita,berlaku btol2 didepan kita.. kita menganggap benda tu teruk.. kita marah dan kita sedih bila benda tu berlaku.. tp kita kena ingt,setiap ap yg berlaku sebenarnya mengingtkn kita supaya sentiasa muhasabah diri kita. jgn leka dan sesekali pandanglah tentang ap sebenarnya yang berlaku dalam dunia realiti kita sekarang... kita mungkin terlepas pandang dan menganggap benda tu biasa,tp sebenarnya secara tidak langsung ,ia menggambarkan betapa pada zaman sekarang ni,nilai agama dan moral tidak lagi dianggap satu benda yang harus berjalan selari. bukn la nk kata ak ni seorang yg baik gila or xpenah langsung buat dosa. ada.. setiap manusia xpenah lari dr buat dosa kan?? tp at least,kita cuba tuk mengurangkan ap yg kita rasa xbaik tu. sekurang2nya,mencuba.. xsalah kn....

ad orang anggap,hidup ni kn selari dengan perubahan zaman.. pikiran harus moden. intelek harus moden. tp xsemua harus dimodenkan... contoh,penampilan atau kelakuan.. bak kata khairul azzam'biarla sy ini dianggap kolot atau tidak moden,tetapi sy mempunyai keyakinan untuk terus menjaga kesucian sy dr perkara yg bisa merusakkanya'.. ..
lebih kurang camtu la ayat dia... hum...k la.. sekadar peringatan kepada pembaca semua terutama diri ak yang menulis ni jugak.. mm.. tuk lebih memahami,sila dengar lagu fatamorgana nyanyian hijjaz..thanx..

2 comments:

C'Nor said...

betul2.wateva lh mars..
yg ptg kte x truz hnyut..ye x??
btw..cheer up k!!

-maRs- said...

heheheh.. ye cnoor...setuju jugak..hihi.. papepon,semoga kita sentiasa diberi petunjuk oleh-Nya...:)