BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, October 18, 2008

curahat........

apa yang aku rasa????

aku rasa sedih...
aku rasa stress...
aku rasa nak marah..
aku rasa nak nangis...
aku rasa aku rasa bosan..
aku rasa nak menjerit..
aku rasa geram..
aku rasa sakit hati..
aku rasa pening..

waargh!!!!
tensionnya!!!!!!!!!!

ap tanda2 kalu aku tension???

aku akn makan banyak2..
sangat banyak...
non stop...
aku makan...
then tdo...
bangun tdo aku sambung makan...
n lpas makn aku akn sambung tdo balik...
then aku akan study...
study...
study..
tp bila makan n makan n makan...
mesti la cpat ngatuk...
so aku tdo la lagi...
aduih!
alangkan xbagusnya kalau hidup dalam keadaan tension...
kehidupan jadi x teratur..

apa yang patut aku buat???

aku kena tenang...
aku kena sabar..
aku kn ingat yang xde benda yang senang kat dunia ni...
aku kn lapangkan fikiran...
aku kn ingat Tuhan...
aku kena ingat mak ayah...
aku xblh duk sorang2 dalam bilik..
aku xnleh pendam sorang2....

n jalan terakhir yang blh aku buat adalah????

keluarkan apa yang tersimpan dalam hati melalui air suci yang jernih yang Allah telah Allah kurniakan kepada kita..
jika itu mampu memberi ketenangan kepada kita...

mastura kena ingt janji2 Allah seperti kat bawah ni.:-


"Jgnlah kamu bersikap lemah, dan jgnlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah org2 yg paling tinggi darjatnya, jika kamu org2 yg beriman."- Surah Al-Imran ayat 139

"Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan) , dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, (di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertaqwalah (be fearfull of Allah The Almighty) kamu kepada Allah supaya, kamu berjaya (mencapai kemenangan). "

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya. "- Surah Al-Baqarah ayat 286



"Ya Allah,tabahkan hatiku untuk menghadapi semua dugaan dan cabaran didunia ini... tenangkan lah hatiku ya tuhan... beriknlah petunjuk dan hidayahMu padaku disaat aku memerlukannya... janganlah palingkan hatiku daripada melupaimu dalam ap jua keadaan sekalipun... amien."


3 comments:

Drg said...

hmm..Apa yang membuatkan mas tension ni???

-maRs- said...

huuhuh..
bese la...
pasal test n dak2 local...
they dunno apa masud hasil usaha sendiri....
kalu dapat markah tinggi cz of nyontek,xgne kan?

Drg said...

pasal nyontek ke..
biasa la tu kat sini kira 1 budaya, jauh beza ngan negara barat yang betul2 menitikberatkn bab2 plagarised apatah lagi copy meng copy..
kita pernah laporkan hal ini kat dekan tapi katanya perkara macm ni perkara remeh yg tak payah diperbesar a.k.a tak payah bagitau kat JPA..
maybe remeh bagi surrounding yang dah biasa menyontek tapi tak remeh utk kita.
jangan risau lah, dosen akan tahu siapa yang menyontek dan siapa yang tak menyontek, kitorang tengok, budak2 nyontek pun ramai je yang tak lulus...
markah oran gyg tak nyontek jauh lebih baik daripada markah mereka yang nyontek..=)