BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, October 26, 2008

get well soon my dear,sofea...


salam....
hurm...
juz wanna share wit all of u out there..
td aku call rumah... as usual.. tanya khabar sume org.. alhamdulillah,sume sihat jz adik cakap dia baru balik dari klinik.. bibir dia pecah2 katanya... tanya kenape,tp dia pon xtau kenapa... them cakap ngan mak.. rindunya kat mak.. kalu call mak mesti gelak2 je.. miss u so much mom....
mm..
then mak tanya,xcall along ke? aku cakap la x.. n aku tanya kenapa mak tanya aku cam 2...
mak cakap,sofea masuk hospital....
aku terkejut.. n tetiba rasa sedih.. aku tanya kenapa????
mmm... mak cakap sofea ad jantung berlubang... da 3 hari kat IJN.. Ya Allah.. aku sdh sangat2.. lpas je call mak.. aku trus call along... suara along syu je... xbermaya.. yela. kena jaga sofea kat wad... penat.. tanpa membuang masa aku trus tanya pasal sofea.. along cakap sofea da kn jantung berlubang sejak lahir lg.. tp xdapat detect.. then 2 n 3 hari lpas sofea xsihat.. batuk2.. along bawak la dia pg hospital.. check mucus dalam badan dia.. doc nak dengar bunyi jantung dia tp xdapat cz jantung dia diselaputi mucus.. then lpas batuk sofea da ok,along bawak lg sofea ke klinik.. dic check lg jantung dia.. doc cakap,bunyi degupan jantung dia macam xnormal je.. macam ad lubang... then doc bawa kes sofea ke IJN n buat check up lg.. benar.. jantung sofea berlubang dibahagian bawah... skrang lubang 2 da sebesar duit syiling 10 sen... Ya Allah!! saiz 2 sangat besar tuk ditampung oleh seorang bayi yang berusia 5 bulan... skrang sofea ad kat wad lg.. tungu nak di operate.. tp skrang name dalam waiting list ramai.. appoinment tuk sofea bn 12.. n kalu jd,operate 2 akn berlaku pd bulan 1 nati.. lamanya!!
kesian sofea...
dia lemah.. cepat letih... banyak darah yang dipam ketubuh dia xdapat dipam keseluruh badan dengan efektif disebabkan oleh lubang 2...
breastfeeding pon blh kejap2 je sebab dia jd cepat letih... kesian sangat2... dia lapr tp dia xmampu... dia hanya seorang ank kecil yang xmengerti apa2... bert badan dia pon naik xseparti bayi normal.. dari dia lahir sampai sekarang,bert dia hanya bertambah xsampai 1 kg... hurm...
aku kesian n aku rasa aku nak balik umah skrang jugak tp aku tau 2 semua xmungkin dengan kondisi aku skrang yang penuh ngan test n lbh2 lg minggu depan xm.. ap ayang mampua ku lakukan skrang hanyalah berdoa semoga dia cepat sembuh.......

'Ya Allah.. berikan lah kekuatan pd along n abg long dalam menaga sofea.. kembalikan la kesihatan sofea seperti anak2 kecil yang lain.. dia hanya ank kecil yang mampu menangis tanpa memahami kenapa dia menangis.... doa tidak tahu ap itu sakit.. penat.. yang dia tahu hanya menangis.. menangis... Ya Allah,permudahkan lah segala urusan untuk mengubati sofea.. kerana aku tahu,hanya engkaulah Tuhan yang maha verkuasa atas segala-galanya.. Amien...'

4 comments:

.... said...

sy doakn yg terbaik utk ank buah ko ye?
semoga dia cpt smbuh...amin...

-maRs- said...

thanx pian...
amien...
semoga doa awak termakbul...
i juz wanna b by her side ryte now but i cant...
sebulan je dapat jumpa dia b4 sy fly..hurm...

yananana said...

dun wory kay,insya Allah sophia akan sihat balik..ill pray for her :)

-maRs- said...

thanx yana...
kita sama2 doakan sofea ye??
mas rindu nak jumpa sofea...:(