BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, October 11, 2008

sharing is caring....:D

salam...
hai there..
pakaba sume??
mm...
hari ni sampai ke saat ni,xde banyak benda yang berlaku...
pg tadi act kol 8 ada SIT.. macam usrah la...
presentation plak xde rini... alhamdulillah.. xprepare sangat pon 4 dat cz bahan2 presentasi ad ngan membe... xsempat nk mintak nak study..
mmm...
kat sini kar share sket la sebuah cerita dari akak usrah td... ceritanya lbh kurang macan ni la........

pada suatu hari,sepasang suami isteri ni duk bersembang2.. kemudian isteri dia bertanya kepada si suami,apa yang dia mahu dalam hidup dia.. si suami menjawab,dia mahu wang 1 juta milion.. dan dia rela ditakdirkan untuk jatuh sakit jika hajatnya itu dimakbulkan... si isteri berkata lg..kalu kamu sakit,apa gunanya harta yang diperoleh itu??
si suami menjawab lg.. sebahagian daripada harta itu akan aku gunakan untuk merawat penyakitku dan sebahagian lagi akan aku gunakan tuk kesenangan aku didunia ini....
ditakdirkan tuhan,akhirnya si suami mendapat ap yang diinginkan iaitu wang 1 juta milion.. tp dia telah sisahkan menghidap penyakit kanser hati.. seluruh wang yang diperoleh itu hanya digunakn untuk merawat penyakit yang dialami itu tampa sedikitpun digunakan untuk kemewahan dunia.. pada akhirnya si suami meninggal dunia kerana penyakitnya tetap sembuh juga...

daripada cerita kat atas ni sebenarnya banyak yang kita blh amik ikhtibar..
antaranya adalah jangan kita melakukan sesuatu bersandarkan kepada sesuatu benda... kemudian kita hanya merancang,tuhan yang menentukan segalanya...(syazu,ni point ko. hehehe)..
dan banyak lagi la...
so blh renungkan balik cerita ni dan fikir2kan lah pengajaran yang kita blh titip dari kisah diatas...
sekian....:)

0 comments: